آموزش های جالب

آموزش از سراسر وب

آموزش های جالب

آموزش از سراسر وب

  • ۰
  • ۰

این روزها در هر خانه، اداره یا مغازه‌ای جاروبرقی وجود دارد و تمیز کردن محل کار و زندگی بدون آن دور از ذهن و کاری نشدنی است. اگر برای خرید جاروبرقی در بازارِ این کالا به جست‌وجو بپردازید با گستره‌ی وسیعی از محصولات مواجه می‌شوید که هم ظاهر و هم ابعاد متفاوتی دارند. گرچه عملکرد همه آن‌ها با مکش همراه است ولی مواردی در هر یک وجود دارد که آن‌ها را از دیگری متمایز می‌کند یا یکی را بر دیگری برتری می‌دهد. در این راهنمای خرید مشخصاتی که باید در انتخاب و خرید یک جاروبرقی موردتوجه قرار گیرند بیان می‌شوند. البته در این نوشته از پرداختن به جاروهای صنعتی که دنیایی متفاوت دارند خودداری شده و به کالاهایی که در گروه جاروهای خانگی  تا نیمه‌صنعتی قرار دارند و در حال حاضر در بازار وجود دارند پرداخته می‌شود.


جاروبرقی‌ها ازنظر ظاهر به ۲ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  • جاروبرقی‌های ایستاده
  • جاروبرقی‌های خوابیده

جاروبرقی‌های ایستاده که به جاروهای عصایی هم شناخته می‌شوند آن‌هایی هستند که مخزن زباله‌ی آن‌ها، موتور، پارویی و دستگیره همگی در یک بدنه جای گرفته‌اند و مهم‌ترین شاخصه آن‌ها این است که فاقد خرطومی هستند. این جاروبرقی‌ها طی زمان تغییرات عمده‌ای در موتور و مخزن داشته‌اند ولی ظاهر کلی آن‌ها تغییر چندانی نکرده است. جاروهای عصایی به خاطر ظرفیت محدود مخزن زباله برای مساحت‌های بزرگ مناسب نیستند و معمولا سیم‌جمع‌کن ندارند و سیم برق آن‌ها به‌صورت دستی جمع شده و به گیره‌های روی بدنه آویزان می‌شود.

در مدل‌های پیشرفته قسمت موتور جارو طوری طراحی‌شده تا بتوان آن را از بدنه جدا کرد و به‌صورت جاروی دستی هم از آن بهره برد. جاروبرقی‌های خوابیده همان‌هایی هستند که با شنیدن کلمه‌ی «جاروبرقی» معمولا در ذهن هرکسی تداعی می‌شوند. شاخصه‌ی اصلی این دستگاه‌ها وجود خرطومی و لوله‌ی فلزی آن‌هاست.





جاروبرقی‌های خانگی

دستگاه‌هایی که در این گروه دسته‌بندی می‌شوند برای راحتی کاربر اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. امکانات زیادی روی آن‌ها لحاظ شده و تا حد ممکن جمع‌وجور ساخته می‌شوند تا نگهداری آن‌ها در منازل کوچک هم مقدور باشد و فضای زیادی اشغال نکنند.

این گروه از جاروبرقی‌ها به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند:

  • جاروهای کیسه‌ای
  • جاروهای مخزنی یا بدون کیسه

تفاوت اصلی این گروه همان‌طور که از اسمشان پیداست، در مخزن نگهداری زباله‌ی آن‌هاست.

جاروهای کیسه‌ای

جاروهای کیسه‌ای برای نگهداری گردوخاک و زباله‌ی جمع‌شده از کیسه‌های پارچه‌ای، پلیمری یا کاغذی استفاده می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها امکان استفاده از چند مدل کیسه را دارند و می‌توان در آن‌ها از کیسه‌ی دائم یا پاکت‌های یک‌بارمصرف استفاده کرد. تهیه‌ی کیسه‌های دائم یا پاکت‌های یک‌بارمصرف کار سختی نیست و تقریبا از هر فروشگاه و سوپرمارکتی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد؛ به شرطی که این پاکت‌ها ویژگی خاصی نداشته باشند و به‌عبارتی معمول باشند. هرکدام از انواع پاکت‌ها در دسته‌بندی خاصی قرار می‌گیرند و هر دسته‌بندی مختص به یک یا چند مدل جارو خواهد بود.


پارویی

پارویی همان قسمتی است که روی زمین قرارگرفته و مکش از طریق مجرای آن انجام می‌شود. بسیاری از جاروها از پارویی‌های ساده بهره می‌برند و تنها با فشردن یک دکمه‌ی پدالی روی آن، برسی زیر آن بیرون می‌آید تا جارو کردن فرش و موکت بهتر انجام شود. برخی جاروها به همراه پارویی‌های مخصوص برای کارهای خاص عرضه می‌شوند و درواقع بیش از یک پارویی دارند. البته خیلی وقت‌ها این پارویی‌های متنوع تنها به درد تبلیغات می‌خورند و در طول عمر جارو از آن‌ها استفاده نمی‌شود. برخی شرکت‌ها با تغییر ظاهری روی پارویی اصلی باعث بهبود عملکرد آن شده‌اند. در این پارویی‌ها تغییر شکل از حالت خطی به نوک‌تیز و نیز ایجاد مجاری متعدد و هدفمند زیر پارویی، نصب چرخ‌های متعدد و کارآمد و غیره باعث بهبود چشمگیر کارآیی آن شده‌اند.



منبع:  دیجی کالا

  • ۹۷/۰۴/۱۴
  • مجید محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی